Bled - Reisverslag uit Bled, Slovenië van Jessy Bosmans - WaarBenJij.nu Bled - Reisverslag uit Bled, Slovenië van Jessy Bosmans - WaarBenJij.nu

Bled

Blijf op de hoogte en volg Jessy

01 November 2014 | Slovenië, Bled

Afgelopen weekend (ofwel: vorig weekend dus) was het marathon in Ljubljana, en ons hostel was al volgeboekt voor dit weekend sinds wij in Ljubljana kwamen, vier weken geleden. Daarom hadden ze voor ons ervoor gezorgd dat we een weekend, voor dezelfde prijs uiteraard, naar Bled in een ander hostel terecht konden. Bled is een hele toeristische plek in Slovenië, en het staat bekend om zijn meer, waar een klein eilandje in ligt (overigens het enige eilandje van Slovenië), met daarop een kerk. Hier worden veel trouwerijen georganiseerd, en de traditie is dat de bruidegom zijn bruid in zijn armen de 99 traptreden naar boven moet dragen voor geluk.
Na een busrit van ongeveer 1,5 uur (was maar 6 euro!!) kwamen we aan in Bled, en gingen we (totaal onvoorbereid zal ik er maar even bij zeggen) op zoek naar ons hostel. Ja, dit duurde dus ongeveer 1,5 uur. We hadden al duizenden rondjes gelopen, berg op, berg af, langs het meer, noem maar op. Maar telkens als we de weg aan iemand vroegen kregen we een andere weg aangewezen. Fijn dus. Bleek uiteindelijk dat we er al minimaal drie keer langs af gelopen waren, maar we het gewoon niet hadden gezien omdat het pand verbouwd werd. Lekker slim dus. Toen we er dus aankwamen bleek het ook nog geen vijf minuten van het busstation te zijn, we keken er recht op (we weten in ieder geval dat we alle drie niet geschikt zijn voor padvinder). Maar dat was nog niet alles. Toen we daar aankwamen bleek het dat er wegens miscommunicatie van beide hostels geen kamer voor ons vrij was, maar de organisator van het hostel had ons beloofd accommodatie te vinden voor dezelfde prijs. Zo kwamen we dus terecht in een appartement voor ons drieën! Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen (: We hebben dus 10 euro per nacht per persoon betaald voor een appartement, haha! Aangezien we de nacht van te voren allemaal zeer slecht en zeer weinig hadden geslapen wegens een grote groep Brazilianen waren we alle drie uitgeput en besloten we een 'dutje' te doen. Ja, dit 'dutje' duurde dus mooi een uur of 3, want we werden pas om 6 uur 's avonds weer wakker. Lekker slim (alweer). We zijn maar uit eten gegaan bij een pizzeria, en hebben daarna een wandeling gemaakt langs het meer, voordat we weer terug gingen naar ons appartement.
Na een heerlijke nachtrust besloten we mee te gaan met een tour die het hostel organiseerde, wat maar 3 euro zou kosten. Dit zou om 11 uur beginnen, maar liep wat uit omdat ons vervoer vast stond op de weg. Toen hij er dan eindelijk was bracht hij ons naar Vintgar bergpas, waar helemaal een rivier doorheen liep met allemaal watervallen en gewoonweg een prachtige natuur (bekijk de foto's!!). Er waren helemaal bruggen en houten looppaden gemaakt tussen de bergen door, over het water heen tot het einde waar een grote waterval was. Het was een flinke wandeling, en we moesten ons nogal haasten om op tijd terug te zijn bij de bus. Na deze bergpas heeft onze chauffeur ons naar een uitkijkpunt gebracht, maar omdat dit een flinke bergwandeling zou zijn heb ik besloten niet mee te gaan in verband met mijn astma. Jammer maar helaas. Gelukkig heb ik genoeg foto's van Ellen en Marloes kunnen zien, die wel naar boven waren gelopen (; Jammer genoeg werd ik ontzettend ziek toen we weer terug kwamen bij het hostel, en heb besloten eerder naar Ljubljana te gaan dat verwacht zodat ik op tijd naar bed kon gaan. Maandag bleek dat ik dus hartstikke verkouden was geworden, en ik ben de hele week afwezig geweest van school. Donderdag had ik nog een poging gewaagd, maar dit heb ik niet lang volgehouden, dus ik was 's middags alweer vroeg thuis. Ik heb nog steeds flinke hoestbuien, maar naast dat ben ik weer zo goed als beter! (: Maandag kan ik er weer tegen aan in year 1 (groep 3)! En na volgende week heb ik vakantie :D :D

  • 03 November 2014 - 20:13

    Mam:

    Hè jes weer een mooi stukje geschreven,jammer dat je zo ziek bent geworden maar ja gelukkig gaat t nu weer beter.nou werk ze nog bij de kleintjes groep 3 en dan fijn een weekje herfst vakantie ben benieuwd wat voor leuke dingen je dan gaat doen geniet ervan xxxx mam




  • 03 November 2014 - 20:20

    Mam:

    Oja ik was vergeten de foto's zijn super mooi

  • 04 November 2014 - 20:06

    Jill En Sven:

    Heet Jess! Wat een leuk verhaal weer! Super mooi daar zeg! Geniet ervan en succes met de kleintjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slovenië, Bled

Jessy

Volg mijn 9 weken durende stage in Ljubljana, Slovenië (:

Actief sinds 11 Okt. 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 4238

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2014 - 06 December 2014

Mijn eerste stage

Landen bezocht: