Eerste update! - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Jessy Bosmans - WaarBenJij.nu Eerste update! - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Jessy Bosmans - WaarBenJij.nu

Eerste update!

Blijf op de hoogte en volg Jessy

20 Oktober 2014 | Slovenië, Ljubljana

Het is alweer week #3 in Ljubljana, Slovenië!
Sorry voor de vertraagde update: Beter laat dan nooit! (;

Week 1 in Ljubljana was ongelooflijk. De stad is prachtig in zoveel opzichten, en Slovenië is absoluut een pareltje dat nog ontdekt moet worden. Er zijn, vooral in West Europa, nog veel vooroordelen over dit land, maar het is hier ontzettend veilig en zelfs een beetje te vergelijken met Oostenrijk en Italië.
De eerste nacht moest ik jammer genoeg in een ander hostel verblijven, aangezien er door miscommunicatie met mijn oorspronkelijke hostel werd gedacht dat wij zondag pas aan zouden komen. Het hostel waar ik terecht kwam (Vila Veselova) was ontzettend oud van buiten, en het deed ons allemaal een beetje denken aan Vila Kakelbont van Pippi Langkous. Ondanks een goede nachtrust was ik toch wel heel erg blij dat ik de volgende ochtend naar Hostel Tivoli mocht, waar ik de rest van mijn stage zal verblijven. Na een korte introductie met 1 van de receptionisten, Peter, kwam hij er nogal snel achter dat ik diezelfde week jarig was geweest. Hier moest natuurlijk op gedronken worden, aldus Peter. Hij haalde een fles met een mysterieuze vloeistof uit een kast en schonk een paar shotglaasjes vol voor ons allemaal. Het drankje bleek mede te zijn; brandy met honing, wat ze in Slovienië veel drinken.
Na een beetje sightseeing in het centrum, en een boottochtje over de Ljubljanska rivier samen met mam en pap, kwam maandag al snel. Ofwel, mijn eerste stagedag. Spannend! Toen we aankwamen op school, gelegen in een industrie terrein, wisten ik en mijn stage genootjes nog vrijwel niks. We wisten niet ik welke klas we kwamen, wat er van ons verwacht werd, hoe de school zou zijn. Helemaal niks. Na een gesprek met een van de docenten, wie uiteindelijk mijn stagebegeleider bleek te zijn, hadden we onze schema's ontvangen en konden we na een korte rondleiding en introductie meteen terecht in onze stage klassen. Ik zat de eerste week in groep 7 (year 5). Mijn schema zier er als volgt uit:
Week 1: groep 7
Week 2: groep 6
Week 3: groep 5 (Hier ben ik nu!)
Week 4: groep 4
Week 5: groep 3
Week 6: Herfstvakantie
Week 7 tot en met 9: groep 7
En poe, wat heb ik al veel namen geleerd! Week 1 was uiteraard heel spannend, maar gelukkig was dit een introductie week voor ons. We kregen allemaal complimenten over onze professionaliteit, waar we uiteraard ontzettend blij mee waren. De eerste week heb ik vooral veel meegeholpen met klassikale activiteiten, en met het helpen van leerlingen die moeite hadden met de Engelse taal. Elke les wordt namelijk in het Engels gegeven (behalve Sloveens natuurlijk), omdat het een internationale school is.
Het weekend, dat voor ons elke week al begint op vrijdag aangezien dat onze studiedag is, werd vooral besteed door flink wat uit te rusten en alles te laten bezinken. Zaterdag had ik een concert van Enter Shikari, waar ik samen met Marloes heen ben geweest. Dit was geweldig~! De zaal was heel klein, dus het concert was vrij knus en gemoedelijk. Uiteraard heb ik nog een t-shirt en een plaat gekocht naderhand (; Diezelfde avond bleek dat er een Hongaarse band op onze kamer in het hostel zouden verblijven. Met toeval (of niet?), zou het voorprogramma van Enter Shikari ook een Hongaarse band zijn. En jawel hoor, het was natuurlijk diezelfde band! Nu kan ik in ieder geval zeggen dat er beroemde mensen op mijn kamer hebben geslapen, haha!

In week twee kwam ik in een ontzettend leuke klas, waar ik zeker veel van heb geleerd. De docent was nog vrij jong en had nog niet zo heel veel ervaring, dus dat was zeker heel interessant. In week twee was ik zelf ook wat bekender geworden met de school en hoe zij werken, dus werd het voor mij ook makkelijker om mezelf aan te passen. Ook deze week heb ik vooral veel klassikaal gewerkt, en de kinderen individueel geholpen met hun taken.
Donderdag avond besloten we samen om uit te gaan, voor de eerste keer, ondanks onze vermoeidheid van de week! We zijn twee aanbevolen tentjes afgegaan, hebben genoten(?) van een heerlijke cocktail (welke overigens de sterkste bleek te zijn) en zijn toen toch maar (na een bezoekje aan de kebab zaak) terug naar het hostel gegaan.
Datzelfde weekend ben ik er even in m'n eentje op uit gegaan, even lekker geshopt en een hapje en drankje gedaan bij een leuke pub. We hebben dit weekend prachtig weer gehad, dus daar heb ik mooi gebruik van gemaakt (:
Een nieuwe week is begonnen, en ik zal vanaf nu wat vaker updaten, haha

Houdoe, lahko noč!

  • 20 Oktober 2014 - 20:59

    Jill:

    Jess!

    Wat een leuk bericht! Ik ga het volgen! Op naar het volgende avontuur! :)

  • 20 Oktober 2014 - 21:00

    Onkel Arno:

    hoi jess mooi verslag je zal veel ervaring op doen kij leuk voor je groeten uit stormachtig mierlo grps tot het volgende verslag

  • 20 Oktober 2014 - 21:12

    Tante José :

    Hoi jessy al veel mee gemaakt in die paar weken !! Wel spannend !! Fijn dat je het naar je zin hebt!! Ik. Vindt het geweldig van je !! Echt knap en levenservaring !!!! Tot gauw !!!! Veel liefs tante José xxxx

  • 20 Oktober 2014 - 21:14

    Trudi Sangers:

    Hoi jes wat leuk die update super hoor ,
    Veel succes nog .
    Liefs trudi.
    Geniet ervan

  • 20 Oktober 2014 - 21:20

    Pap:

    Hey Jessy, mooi vslag meid, ik kijk er naar uit om je volgende verslag te lezen, je schrijft lekker luchtig dus prettig om te lezen, xxx je trotse vader !

  • 20 Oktober 2014 - 21:47

    Mam:

    Hè schat leuk berichtje, ik ben super trots op je maak er een leuke tijd van dikke knuffel uit geldrop xx mama

  • 21 Oktober 2014 - 12:24

    Annelies:

    Hoi jessy wat leuk een verslag hoe het daar gaat lijkt me kei gezellig geniet ervan
    kijk uit naar je volgende verslag super doeii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slovenië, Ljubljana

Jessy

Volg mijn 9 weken durende stage in Ljubljana, Slovenië (:

Actief sinds 11 Okt. 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 4246

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2014 - 06 December 2014

Mijn eerste stage

Landen bezocht: